Kevätkauden 2024 toimintakalenteri

Tuomarilan Martat toteuttaa toiminnassaan Marttajärjestön perustehtävää: Kotien ja perheiden toimivan ja kestävän arjen edistäminen ja päämäärämme on ”Hyvästä arjesta parempi maailma”. Marttajärjestön vuoden 2024 teema ” Metsä” näkyy yhdistyksemme toiminnassa.

Marttaillat ovat parittomien viikkojen tiistaisin klo 17.30–19.30 Suvelan kappelissa, ellei toisin ilmoiteta.  Marttailloissa on kahvi-/teetarjoilu, vuosikokouksessa vahvistettu kahviraha (vuonna.2023 2 €) kerätään kaikilta osallistujilta. Huom! Ota oma muki ja lautanen mukaan!

16.1.Kevätkauden aloitus Tutustutaan Marttaliiton vuoden teemaan. Keskustelaan kevätkauden ohjelmasta ja uudesta toimintavuodesta.
30.1.Espoon nimistöstä ja sen muodostumisesta Aiheesta kertoo Espoon kaupungin nimistöyksiköstä Kallas Lukka.
13.2.Aivoterveysilta klo 18.00 (Huom!)  Aivoterveysosaaja Osmo Kosonen, Keski-Uudenmaan AVH-yhdistyksestä. Avoin marttailta Martan teehetki - jäsenkampanjan hengessä.
27.2.Puutarha-aiheinen ilta Puutarhan kevättöistä kertoo Marttojen puutarhaosaajapassin suorittanut jäsenemme Ritva Partala.
11.3. Espoolaisten Marttayhdistysten yhteistyötapaaminen
Tuomarilan Martat emännöi kevään 2024 yhteistyötapaamista.
12.3.Opastettu vierailu Luonnontieteelliseen museoon klo 15.00 -15.55  Tutustumme mm. satavuotiaan museon juhlanäyttelyyn Juhlat Metsässä.
26.3.Vuosikokous
9.4.Ruokailta Ranskalainen keittiö Saarnilaakson koulun opetuskeittiö os. Hösmärintie 1.
22.4.
ma
Maanantaina!  Mukavaa liikuntaa Liikunnanopettaja Martti Iivosen ohjauksella Keski-Espoon urheilukentällä, os. Kylävainiontie 18
30.4. Vappuaaton Sima- ja munkkimyynti Tuomarilan aseman esustalla.
07.5.Lintu- ja luontoretki Mankin Fiskarsin niemeen. Kävellään Kauklahden asemalta n. 1,5 km matka niemeen luontoa ja lintuja havainnoiden. Oppaana Ilkka Paasio. Retkestä tiedotetaan tarkemmin sähköpostilla lähempänä ajankohtaa.
21.5.Juhlat metsässä. Tapahtumasta tiedotetaan jäsenille sähköpostilla lähempänä ajankohtaa, kun suunnitelmat ovat tarkentuneet.
Marttaliiton valtakunnallinen tapahtuma, jolloin kaikki marttayhdistykset kokoontuvat samaan aikaan luonnon helmaan juhlimaan 125-vuotiasta Marttaliittoa ja suomalaista luontoa.

KULTTUURITAPAHTUMAT JA RETKET JOTKA EIVÄT OLE MARTTAILTOJA:

18.1. to         Opastettu vierailu Amos Andersonin kotimuseoon klo 17.45-18.45  os. Yrjönkatu                                         27 Opastus alkaa klo 18.

29.2. to         Vierailu Kansallisteatteriin, Tytöille, jotka ajattelevat olevansa yksin näytökseen

12.3.  ti         Vierailu Luonnontieteelliseen museoon Helsinkiin. Ilmoittautumiset sähköpostitse.

20.4. la          Retki Tampereelle, Marttajärjestön 125 -vuotisjuhlaan Tampere-talossa

14.5.  ti          Opastettu  tutustuminen Villa Gyllenbergin näyttelyyn Schjerfbeck& muoti - taidetta ja                          pukuhistoriaa.  Ennakkoilmoittautuminen. Opastus klo 17.00.

Kulttuuritapahtumia lisätään ohjelmaan mahdollisuuksien mukaan, kun kiinniostavia tapahtumia löytyy. Jäsenten ehdotukset ovat tervetulleita. Lisätyistä tapahtumista tiedotetaan erikseen sähköpostilla ja marttailloissa.

KÄSITYÖKERHO

Käsityökerhon kokoontumiset alkavat ti 23.1. klo 17.30–19.30, ja jatkuvat parillisten viikkojen tiistaisin. Jokaisen kerhoillan aihe ilmoitetaan sähköpostiviestillä. 2.4. klo 17.30 jatkamme mosaiikkitöiden tekemistä keramiikkataiteilija Eila Naukkarisen opastuksella.

Käsityökerholla on myös oma WhatsApp-ryhmä, johon pääsee mukaan laittamalla sähköpostia ryhmän vetäjälle Pirjo Vainikaiselle, pirjo.vainikainen47@gmail.com

LUKUPIIRI

Lukupiiri kevätkauden tapaamiset ja kirjat ma 8.1. Britt Karin Larsen: Finnskogen – elämän kehto
ma 5.2. Orhan Pamuk: Punatukkainen nainen  ma 4.3. Keigo Higashino: Uskollinen naapuri, ma. 8.4. Liisa Jäppinen ja Pirkko Vekkeli: Tätinä taipaleella: erilainen vaellus Santiago de Compostellaan, ma 6.5. Nura Farah: Aavikon tyttäret.

Tapaamiset ovat klo 17.30–19.30 Suvelan kappelin Armonlähde -tilassa, ellei toisin ilmoiteta. Lukupiirillä on oma WhatsApp-ryhmä, johon pääsee mukaan laittamalla sähköpostia ryhmän vetäjälle Irma Heinäarolle, irheinaaro@gmail.com,

Liity Tuomarilan Marttojen jäseneksi